سفارش تبلیغ
صبا ویژن





تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 2:21 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

اسپیکرهای واقعا زیبای دست سازی که آقای Eric Nelson آنها را بوسیله لوله های پی وی سی ساخته

اسپیکرهای شفاف

پاندا

اسپیکری که بصورت تاقچه روی دیوار قرار می گیرد 

اسپیکر بسیار جالب به شکل میز

اسپیکر فوق العاده جالبی که طوری تنظیم می گردد که کسی به جز شما صدای آن را نشنود

دوش حمام که هم mp3 پخش می کند و هم دارای اسپیکری دورنش می باشد

اسپیکر به شکل اجاق گاز






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:37 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

واقع‌بینانه به کارت‌های‌گرافیک و خروجی‌ آن‌ها نگاه کنید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مجله بایت، انتخاب کارت‌گرافیک برای بازی‌خورها از نان شب هم واجب‌تر است اما اگر اطلاعات کافی و مهم‌تر از آن پول کافی(!) در دست نداشته باشیم، این کار بسیار سخت است.

اگر یک کاربر خانگی و یا یک گیم‌خور هستید و نیازهایتان به همین حد محدود می‌شود، داشتن اطلاعاتی کلی برای انتخاب یک کارت، کاملا کافی است. البته در مورد کسانی که از طریق فعالیت‌های ویدئویی و یا انیمیشن‌سازی نان می‌خورند، قضیه کمی فرق می‌کند.

مطلب این هفته این بخش به بازی‌خورها و کاربران خانگی سطح بالا که گاهی بازی‌های روز را تجربه می‌کنند، مربوط می‌شود.

فرض کنید به توانمندی کارت‌های‌گرافیکی از 0 تا 3800 امتیاز بدهیم؛ در این‌صورت GeForce GTX 580 با 3800 امتیاز، بهترین کارت‌گرافیک امروز جهان است. در مقایسه با آن، کارت‌گرافیک GeForce 9800M GTX تنها 724‌ امتیاز می‌گیرد اما همین کارت 724‌ امتیازی نیز قادر به اجرای تمام بازی‌‌های روز است.

البته در حال حاضر انتخاب‌های بهتری نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. مانند هفته گذشته، قصد داریم بیشترین آش! را در مقابل بهترین قیمت معرفی کنیم.

در حال حاضر 3 کارت Radeon HD 5670 ،Radeon HD 6850 GeForce GTX 460 بهترین کارت‌های گرافیکی هستند که قیمت مناسبی نیز دارند.

Radeon HD 5670 73 دلار قیمت دارد و 1248 امتیازی است و تمام بازی‌های روز را می‌توان با بالاترین کیفیت با این کارت‌گرافیک اجرا کرد.

Radeon HD 6850 از بهترین‌های روز محسوب می‌شود.

این کارت‌گرافیک توانمند، 2820‌ امتیازی است و حداقل 2 برابر از Radeon HD 5670 قوی‌تر است اما قیمت بالاتری هم دارد.

این کارت‌گرافیک در بازارهای جهان به‌طور متوسط 165 دلار قیمت دارد و معمولا روی رایانه‌های گران‌قیمت نصب می‌شود.

GeForce GTX 460 با 2347 امتیاز و قیمت متوسط 150 دلاری، سومین انتخاب به نسبت قیمت محسوب می‌شود.

Radeon HD 4670 با قیمت 55 دلار و امتیاز 764 ارزان‌ترین کارت‌گرافیک مناسب فعلی است.

این‌را هم باید اعتراف کنیم که بسیاری از بازی‌هایی که در بایت معرفی می‌شوند، با یک کارت‌گرافیک GeForce GT 240 که 777 امتیاز دارد، اجرا شده و کیفیت خروجی بسیار رضایت‌بخشی را نیز شاهد خواهیم بود.

مهم‌ترین عامل در یک کارت‌گرافیک، مدل پردازنده گرافیکی است و از همین‌رو باید در اولین قدم، آن‌را انتخاب کنید. حال هر یک از این کارت‌های‌گرافیکی به‌همراه حافظه‌های متنوعی ارائه می‌شوند و بدیهی است که قیمت‌های گوناگونی نیز داشته باشند.

1 گیگابایت حافظه DDR3 برای اجرای تمام بازی‌های روز جهان با گرافیک خوب کافی است اما همه می‌دانند 2 گیگابایت حافظه GDDR 5 بهتر از آن است و این‌جاست که توان مالی شما بین خوب و بهتر، یکی را انتخاب خواهد کرد.

در بازار، کارت‌ها علاوه بر برند پردازنده، برند تجاری خاص خود را نیز دارند.

XFX ،GIGABYTE ،ASUS ،ZOTAC ،MSI و… شرکت‌هایی هستند که پردازنده‌های گرافیکی را از 2 شرکت ATI و Nvidia خریداری کرده و یک کارت‌گرافیک کامل تولید می‌کنند. انتخاب این برندها کاملا سلیقه‌ای است






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:33 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

یکی از تصوراتی که در مورد نوت بوکها نادرست است تصور غلطی است که هر از گاهی مانند دسکتاپ باید نوت بوک را باز کرد و آن را نظافت نمود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از وب شهر، برخی حتی بابت این کار غیر لازم وجوهی به تعمیرکاران برای باز کردن و باد گرفتن داخل نوت بوک می پردازند که کاملا”بی دلیل بوده و ممکن است باعث آسیب دیدن نوت بوک هم بشود.

نوت بوکها امروزه جای دسکتاپها را گرفته اند و اغلب افراد به جای دسکتاپ سعی می کنند نوت بوک مناسبی خرید کنند تا در فضا صرفه جویی کنند و حمل و نقل آن هم آسان باشد.

با اینکه اساس کار نوت بوک و دسکتاپ یکسان است اما فن نوت بوک تفاوت فراوانی با دسکتاپ دارد. در واقع فن دسکتاپ بر روی سی پی یو قرار می گیرد.

این نحوه چینش در دسکتاپ باعث میشود که جریان هوا همیشه داخل دسکتاپ وجود داشته باشد و بالطبع غبار و گرد و خاک همیشه داخل دسکتاپ انباشته شود. با این حساب هر از گاهی باید دسکتاپ خود را باز کنید و غبارروبی (و شاید هم عطرافشانی:دی) کنید.

اما نوت بوک به نحوی دیگر طراحی شده است. در واقع چون در مورد نوت بوک همه چیز توسط یک سازنده طراحی شده است امکان استفاده از یک روش تعبیه کانال هوایی وجود دارد.

در این روش فن در یک گوشه نوت بوک قرار می گیرد. سپس با بازوهایی مسی به سی پی یو و گرافیک میرسد و حرارت آن را دفع میکند. در واقع فن به طور کامل از داخل بدنه ایزوله شده است. هوا از طریق کانالهایی به فن وارد می شود و پس از انتقال حرارت خارج میشود. با این حساب اصلا”جریان هوایی داخل نوت بوک نیست که نیاز به غبارروبی باشد.

فقط کافی است که هر از گاهی با نرم افزاری مانند HW-Monitor که از اینجا به رایگان قابل دانلود است دمای نوت بوک را چک کنید. اگر خیلی بالا بود و سرعت گردش فن کافی نبود معنایش تعویض فن است.

البته معمولا”سازندگان فنهایی مرغوب استفاده می کنند که تا سالها هیچ مشکلی ندارند. این فنها خود روانساز جامد دارند و نیازی به روغنکاری و …هم ندارند پس خود را به زحمت نیاندازید.






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:32 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

تلویزیون های LCD تقریبا سه چهارم بازار تلویزیون را در اختیار دارند. با این حال همه آنها یکسان طراحی و ساخته نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ، تفاوت های مهمی در تکنولوژی ساخت آنها وجود دارد که اکثر فروشنده ها و شرکت ها، هنگام خرید شما، در مورد آن صحبتی نمی کنند. در صورتی که شما اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید حتما در تصمیم گیرتان اثر خواهد گذاشت.

وقتی صحبت از تکنولوژی طراحی تلویزیون های LCD می شود، دو مدل مورد بحث قرار می گیرد. مدل VA (Vertical Alignment) و IPS (In Plane Switching). در حقیقت تفاوت این دو مدل در نحوه قرارگیری و چیدمان کریستال های مایع می باشد. بر خلاف VA، مدل IPS بصورت افقی مرتب سازی شده است.

تکنولوژی VA دارای نکات مثبتی است. به عنوان مثال در تجمع سازی نور و رنگ مشکی کیفیت مناسبی دارد. با این حال تفاوت اصلی که در این دو مدل بوجود می آید در ساختار Pixel آنها است.

تکنولوژی VA از ساختاری به نام فیلد الکتریکی غیر همگن استفاده می کند. در این ساختار برای هر pixel، دو ترانزیستور استفاده می شود. این ساختار در مدل IPS بصورت همگن است که باعث حرکت دادن راحت و موثرتر مایع کریستال می شود. این عمل باعث دو اتفاق مهم می شود. سرعت پاسخگویی بسیر سریع و وسعت دید زیاد که باعث می شود که تصاویر روشن را بدون لرزش و اشکال، دریافت کنیم.

اثر قابل لمس تکنولوژی IPS بوجود آمدن تصاویر زنده تر و واقعی تر می باشد.

از دیگر تفاوت هایی که بین مدل VA و IPS وجود دارد و قابل آزمایش برای خریداران می باشد، این است که هنگام لمس صفحه تلویزیون در IPS تصویر هیچ تغییری نمی کند ولی با توجه به ساختار عمودی VA این تغییر در آن به راحتی قابل مشاهده است.

این مساله برای خانواده هایی که بچه های کم سن و سال دارند مهم می باشد. بچه ها بدون هیچ نگرانی از خراب شدن صفحه نمایش تلویزیون می توانند به آن دست بزنند و شما هیچ تغییری در رنگ و نور تصویر نگام لمس آنها نخواهید دید.

از دیگر استفاده های این مزیت، استفاده از آنها در هنگام ارائه مطلب می باشد. شخصی که مطلبی را ارائه می دهد می تواند بدون نگرانی به صفحه نمایش دست زده و به نقطه مشخص ارائه خود اشاره کند.

با توجه به همین مزیت بسیار مهم است که شرکت Apple برای ساخت موبایل های iPhone خود از صفحه نمایش های IPS‌ استفاده می کند.

مزیت بسیار مهم دیگر این تکنولوژی ثابت بودن کیفیت تصویر در زاویه های مختلف است.

همانطور که در ابتدای صحبت تاکید شد، تکنولوژی VA برای هر پیکسل از دو ترانزیستور استفاده می کند. همین عامل و تفاوت ساده! باعث افزایش مصرف انرژی در VA شده و تفاوت قابل ملاحظه ای با IPS بوجود آورده است.

در انتها می توان به توجه بیشتر گرافیست ها در انتخابشان تاکید کرد. این گروه از کاربران به راحتی تفاوت کیفیت تصاویر و رنگ ها را با توجه به حساسیت کارشان، مشاهده می کنند.

پس در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون فراموش نکیند که به این نکات توجه کرده و نگران دست زدن و فشردن صفحه نمایش تلویزیون نباشید!






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:31 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

به دنبال رونق بازار تبلت‌ها و به خصوص رقابت میان تبلت‌های iPad شرکت Apple و Galaxy شرکت Samsung، شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی به طراحی و تولید محصولاتی ویژه این تبلت‌ها رو آورده‌اند.

در حالی که تعداد و تنوع لوازم جانبی ویژه iPad بسیار بیشتر است، اما…

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از ورلد آی تی، تبلت Galaxy هم لوازم جانبی مخصوص و ویژه خودش را دارد.

شرکت iLuv به تازگی یک اسپیکر ویژه این تبلت را به بازار معرفی کرده است. این اسپیکر که با مدلiSM524 ArtStation Pro به بازار معرفی شده، دارای داکت ویژه قرار گرفتن این تبلت بوده و در واقع اولین اسپیکر ویژه تبلت Galaxy به حساب می‌آید.

طراحی این محصول باریک بوده و قسمتی از آن که تبلت روی آن قرار می‌گیرد، قابلیت چرخش را دارد. داکت ویژه این تبلت با انواع نسخه‌های 10/1 اینچی، 9/8 اینچی، 7/7 و 7 اینچی این تبلت سازگاری دارد.

این دستگاه کیفیت پخش مناسبی داشته و از دستگاه کنترل از راه دور هم بهره می‌برد. شرکت iLuv اعلام کرده است که این اسپیکر ویژه را برای بازار کریسمس و با قیمت 150 دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی خواهد رساند.






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:30 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

هیچ فکر می کردید که کمپانی HP در زمینه ی باتری آن قدر پیشرفت کند که چنین ادعایی بکند ؟

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از گویا آی تی، اخیرا HP اعلام کرد که تعدادی موس جدید بی سیم طراحی و تولید کرده است. موس هایی که وایرلس (بی سیم) بوده و تنها با یک بار شارژ می توانند 2 سال برای شما کار کنند!

HP x4000 wireless laser mouse

اولین مدل HP X4000 است، موسی لیزری با طراحی درجه یکی که مثل یک ماشین مسابقه ای سریع و راحت حرکت می کند. فرکانس کاری آن 2?4 گیگاهرتز است، دقت آن نیز 1600 نقطه در اینچ (یا dpi مخفف dot per inch) است. طراحی آن به گونه ایست که مچ دست شما را اذیت نمی کند. عمر باتری نیز نهایتا 30 ماه است!

HP x5000 wireless laser mouse

مدل دیگر HP X5000 مشابه مدل قبلی است، فرق آن در این است که عمر باتری 24 ماه بوده و چرخ موس از نوع لمسی می باشد. این موس هم می تواند 1600 نقطه در 1 اینچ (2?53 سانتی متر) حس کند و یک چراغ LED روی آن است.

هر دو مدل به ترتیب به قیمت 30 و 40 دلار اکنون در بازار موجود هستند.






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:29 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

 مانیتوری مخصوص برای ویندوز8

ال‌جی اعلام کرد به زودی مانیتور لمسی را وارد بازار خواهد کرد که به شکل اختصاصی جهت استفاده از ویندوز 8 طراحی شده است؛ این مانیتور کهTouch 10 نام دارد و مدل آن ET83 است به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت هم‌زمان از همه انگشتان خود روی سیستم تمام‌لمسی این مانیتور استفاده کنند. این مانیتور 23 اینچی در حقیقت بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال استفاده از جدیدترین نسل مانیتورهای لمسی هستند و در عین‌حال نمی‌خواهند کامپیوتر لمسی جدیدی را خریداری کنند. ویژگی دیگر این مانیتور امکان استفاده از آن جهت اجرای برنامه‌های خاص موزیک مانند پس‌زمینه‌های پیانو، کاربرد سینتی‌سایزر و سایر آلات زهی است که برای تنظیمات رایانه‌ای موزیک در استودیوها بسیار مناسب است و ویژگی لمسی به آن سرعت بسیار بالاتری می‌دهد. این نمایشگر همچنین امکان تماشای فیلم‌ها، اجرای بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های آموزشی کودکان را بسیار بیشتر از قبل ممکن کرده و طیف گسترده‌ای از امکانات و برنامه‌های سازگار با لمس را در ویندوز 8 در دسترس کاربران قرار داده است. تنظیمات این مانیتور بسیار ساده بوده و عملکرد تمام لمسی‌اش به محض نصب قابل استفاده است و نیازی به نرم‌افزار اضافه ندارد.

 

lg touch 10 released 1 مانیتوری مخصوص برای ویندوز8

پنل IPS این مانیتور رنگ‌های زنده، طبیعی و با کنتراست مناسبی را ارائه می‌دهد و این امکان را به کاربران می‌بخشد که از ویژگی‌های ویندوز 8 مانند صفحه‌کلید مجازی روی صفحه‌نمایش نیز استفاده کنند. همچنین Touch 10 از یک قلم خازنی Capacitiveپشتیبانی می‌کند که مخصوص کاربرانی است که ترجیح می‌دهند برای کار با برنامه‌ها از این رابط قلمی استفاده کنند. گفته می‌شود که Touch 10 از ابتدای سال 2013 میلادی وارد بازار شود.






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:26 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

 مایکروسافت اعلام کرد که 40 میلیون گواهی ویندوز 8 را به فروش رسانده است. مدیر بازاریابی و مالی مایکروسافت، تامی رلر در طول سخن‌رانی خود در کنفرانس سالانه تکنولوژی در Credit Suisse این خبر را اعلام نمود، و گزارش کرد که 4 میلیون کاربر ویندوز 7 نیز به نسخه جدید بروز رسانی کرده‌اند.


مایکروسافت اعلام کرده که تعداد بروز رسانی‌ها به ویندوز 8 نسبت به زمان عرضه ویندوز 7 بیشتر بوده است. پیش از این گزارش‌ها حاکی از فروش کم و کند ویندوز 8 بودند، اما براساس این گزارش ویندوز 8 خوب عمل کرده و امیدها برای مایکروسافت را زنده نموده است.

در نظر داشته باشید که مشتری عمده گواهی‌های ویندوز، تولیدکنندگان محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند و این بدین معنا نیست که در حال حاضر 40 میلیون کاربر ویندوز 8 در دنیا وجود دارد، این گواهی‌ها به همراه محصولات تولیدکنندگان و به تدریج وارد بازار می‌شوند.

تحلیل گران معتقد هستند که پیشنهادهای ویژه مایکروسافت برای بروز رسانی به ویندوز 8 به همراه کمپین‌های تبلیغاتی موثر، باعث شده تا 4 میلیون کاربر در این فاصله زمانی کم به سیستم‌عامل جدید مایکروسافت مهاجرت کنند.

برای مقایسه بهتر جالب است بدانید که مایکروسافت 60 میلیون گواهی ویندوز 7 را در 2 ماه اول انتشار به فروش رسانده بود و 40 میلیون گواهی ویندوز 8 در طول یک ماه آمار قابل ملاحظه‌ای است.

مایکروسافت هنوز اطلاعاتی در مورد فروش ویندوز RT و تبلت سرفیس این شرکت اعلام نکرده است.


منبع: zoomit






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:15 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

فارغ از اینکه آیا می توان گونه جدید ویروس Narilam را یک بدافزار "ضد ایرانی" با اهداف سیاسی در نظر گرفت که با هدف حمله به زیرساخت های اطلاعاتی کشور تولید و منتشر شده و یا برعکس بزرگنمایی این ویروس در رسانه ها را یک ترفند تجاری، تبلیغاتی یا رسانه ای تلقی کرد، مدیران شبکه های سازمانی کشور باید حداکثر توجه و هشیاری را در رعایت جوانب حفاظتی و امنیتی در شبکه به خرج دهند تا احتمال نفوذ بدافزار Narilam و یا آلودگی های ویروسی مشابه را به حداقل برسانند.
الگوهای قدیمی بد افزار Narilam که برای اولین بار در سال 2010 میلادی مشاهده شدند، همگی توسط ابزار و نرم افزارهای قدرتمند ضد ویروس قابل شناسایی و کشف و پاکسازی هستند. اما به نظر می رسد که شاید به علت تغییر در کدهای اصلی این بدافزار و یا ترکیب آن با سایر روش های تخریبی و افزودن قابلیت های جدید مثل سوء استفاده از نقص های امنیتی جدید در پایگاه های اطلاعاتی شرکت مایکروسافت ، تنها برخی از شرکت های امنیتی ممکن است قادر به تشخیص و پاک سازی این کرم رایانه ای باشند.
بر اساس گزارش وب سایت VirusTotal، تا این لحظه (یک روز پس از انتشار گونه جدید ویروس Narilam)، هنوز 14 برنامه مطرح ضدویروس، قادر به شناسایی و پاکسازی آن نیستند!
البته ماهر (مرکز عملیات و هماهنگی رخدادهای رایانه ای کشور) در اطلاعیه ای عنوان کرده که این ویروس قبلاً و در سال 2010 (1389)، توسط تمام نهادها و مراکز امنیتی فعال در کشور شناسایی شده بود و حالا تهدید خاصی به شمار نمی رود. اما فراموش نکنیم که تمام کدهای مخربی که زمانی مورد شناسایی و پاکسازی شرکت های امنیتی بوده اند ممکن است با اندکی تغییر و حتی ترکیب با بدافزارهای دیگر به کدهای مخرب کاملاً جدید با قابلیت های ویژه و خطرناک تبدیل شوند و بتوانند حتی با استفاده از الگوریتم قدیمی خود، از سد دفاعی بسیاری از برنامه های ضد ویروس عبور کنند.
به هر حال ویروس Narilam که هدف اصلی آن تغییر و حتی حذف اطلاعات مالی و تجاری در مراکز سازمانی ست، از مدت ها پیش توسط شرکت ضدویروس پاندا و با نام Trj/Scar.AB قابل شناسایی و پاکسازی بوده است. با این حال پاندا یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای امنیت شبکه در جهان است که مجهز به سیستم های پیش شناسایی کدهای مخرب بسیار جدید می باشد.
در بسیاری از موارد ویروس های کاملاً جدید و حتی ناشناخته توسط سیستم TruPrevent پاندا قابل شناسایی هستند. این سیستم در هنگام انتشار امواج ناگهانی و کوبنده ویروس های جدید می توانند یکی از بهترین گزینه های دفاعی برای جلوگیری از نفوذ و اجرای حملات مخرب باشند.
با این حال به تمامی مدیران شبکه و مدیران مالی شرکت ها توصیه می کنیم، که در مرحله اول از تمامی اطلاعات حساس و ارزشمند سازمانی خود همواره یک نسخه پشتیبان جدید و بروز داشته باشند، تمام جوانب و ملاحظات مهم امنیت شبکه مانند تعریف و کنترل دسترسی های سازمانی را رعایت کرده و به صورت مرتب و زمانبندی شده مثلاً یک یا دو بار در هفته تمام سیستم های رایانه ای سازمان را برای کشف ویروس های احتمالی اسکن کنند.
البته در خصوص ویروس هایی که به هر دلیل از سد دفاعی و امنیتی شبکه عبور می کنند، یکی از بهترین راهکارها استفاده از ابزار های ضدویروس مکمل است که با ضدویروس فعلی نصب شده در شبکه شما سازگار باشند. برای نمونه می توانید از ضدویروس آنلاین، رایگان و قدرتمند Panda ActiveScan و یا اسکنر قدرتمند و رایگان پاندا در خط فرمان Panda PavCL‌ استفاده کنید.






تاریخ : چهارشنبه 91/9/8 | 11:12 صبح | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.