سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رونمایی از تبلت HP با ویندوز 8

مطمئنا فکر نمی کنید که در این بازار داغ محصولات هیبریدی و گروه نوپای تبلت-لپ تاپ ها، قرار است بزرگ ترین کامپیوترساز دنیا گوشه ای نشسته و تنها تماشا کند. HP هم امروز در IFA یکی از اولین محصولات گروه ویندوز 8 خود را رونمایی کرد. Envy x2 یک تبلت 11 اینچی است که به همراه داک کیبرد عرضه شده و می تواند نقش لپ تاپ شما را هم بازی کند.

اچ پی برای جلوه بیشتر این گل سرسبد، آن را به امکانات پیشرفته ای همچون NFC، پشتیبانی از قلم، تکنولوژی صدای بیتز و صفحه نمایش IPS با روشنایی 400 نیت مجهز کرده است. رزولوشن این نمایشگر هم، مانند بسیاری از هیبریدهای ویندوز 8، 1366 در 768 پیکسل است. این محصول اچ پی 8.5 میلی متر ضخامت داشته و وزن آن هم 680 گرم است. البته در صورت افزودن داک به آن، وزنش به 725 گرم خواهد رسید.

در زیر این بدنه محکم و زیبا هم شما پردازنده های اتم Clover Trail نسل جدید اینتل را در اختیار خواهید داشت. یکی از مواردی که اچ پی هنوز درباره آن اظهار نظر نکرده، عمر باتری این تبلت-لپ تاپ است. البته نباید زیاد نگران این موضوع باشید، زیرا درون داک این تبلت هم یک باتری کمکی دارید که می تواند هنگام اتصال تبلت، به یاری آن بیاید. علاوه بر این بر روی داک Envy x2 شما دو پورت یو اس بی و یک خروجی HDMI را به همراه اسلات کارت حافظه SD در اختیار دارید.

در حالی که اغلب هیبریدهای بازار تنها از شیوه مغناطیسی برای اتصال داک به تبلت استفاده می کنند، اچ پی از دو شیوه مکانیکی و مغناطیسی به طور همزمان بهره برده تا امکان رها شدن داک یا تبلت به حداقل ممکن برسد. کاربرانی که این گجت را از نزدیک دیده اند، از وزن سبک Envy x2 و داک آن، علی رغم روکش فلزی شان ابراز تعجب می کنند.


اچ پی در خصوص قیمت یا زمان عرضه این تبلت-لپ تاپ هنوز چیزی اعلام نکرده و تنها می دانیم که احتمالا در تعطیلات آخر سال آن را در بازار خواهیم دید.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:19 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
تبلت ویندوزی سامسونگ به نام ATIV TAB رونمائی شد

بر خلاف انتظار اکثریت که مراسم روز گذشته سامسونگ را تنها مختص به معرفی گلکسی نوت 2 می‌دانستند، این شرکت بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و چندین محصول جدید و جذاب را به دنیای گجت‌ها افزود تا باز هم مثل سال گذشته نمایشگاه IFA را تحت تأثیر خود قرار داده باشد. یکی از بخش‌های جذاب مراسم پر زرق و برق دیشب برای دوست داران ویندوز، معرفی سری جدیدی از محصولات سامسونگ با نام ATIV بود که مشخصه آنها برخورداری از سیستم‌عامل‌های جدید مایکروسافت است.

آتیو (ATIV) قرار است برَند اختصاصی محصولات ویندوزی و ویندوز فونی سامسونگ باشد، چیزی همانند نام گلکسی در دنیای اندروید. پیش از این در نارنجی با اولین اسمارت فون ویندوز 8 بازار با نام ATIV Sآشنا شدید. اکنون به سراغ تبلت ویندوزی ATIV tab می‌رویم.

این تبلت زیبا را می‌توان پسرعموی گلکسی تب 10.1 دانست. گجتی قدرتمند با پردازنده دو هسته‌ای اسنپ دراگون S4 APQ8060A که با فرکانس 1.5 گیگاهرتز کار می‌کند. صفحه نمایش آتیو تب 10.1 اینچی اچ دی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است و دستگاه از پورت‌های اتصالی USB 2.0 و uHDMI بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که عبارت نوظهور uHDMI اشاره دارد به ultra HDMI و نسل جدیدی از ارتباط با کیفیت فوق اچ دی را نوید می‌دهد. در این محصول شما 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار دارید و 2 گیگابایت رم سریع و قدرتمند سامسونگ نیز همراهی‌تان می کنند.

از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به پشتیبانی کامل از ویندوز 8 نسخه RT، ورودی کارت حافظه microSD، دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب و 1.9 مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد. ضخامت دستگاه 8.9 میلی متر و وزن آن 570 گرم است. این تبلت علاوه بر ویندوز RT، بر روی خود نسخه کاملی از مایکروسافت آفیس 2013 ویژه کاربران خانگی و دانش آموزان را هم دارد. آفیس 2013 ویژه ویندوز RT برای شما نسخه‌های جدیدی از نرم‌افزارهای "آفیس، اکسل، پاور پوینت و وان نوت" را به ارمغان آورده.

از لحاظ ظاهری عکس‌ها از هر چیزی گویاتر هستند، فقط به این دو نکته اشاره می‌کنیم که بخش جلوی تبلت کاملا با شیشه پوشانده شده و پشت آن هم آلومینیومی است. این نکته نیز از قلم نیافتد که سامسونگ قول داده باتری 8200 میلی آمپری آتیو تب، همراه وفادار شما در تمام طول روز باشد. طبق اعلام کمپانی، زمان عرضه احتمالی این محصول ماه اکتبر خواهد بود. البته می‌دانیم که زودتر از 26 اکتبر (5 آبان ماه - زمان عرضه رسمی ویندوز 8) شاهد ورودش به بازار نخواهیم بود. اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه قیمتی را برای اولین تبلت ویندوز 8 خود اعلام خواهد کرد.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:17 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
لو رفتن تبلت XPERIA S جدید سونی

بعد از چند روز لو رفتن اخبار و تصاویر در مورد تبلت اکسپریا حالا می توانید رسما با Xperia Tablet S سونی آشنا شوید. همانطور که قبلا هم شنیده بودید این تبلت با چیپ تگرا 3 و اندروید 4 به همراه تا 64 گیگابایت حافظه داخلی ارایه می شود.

مانند تبلت سال گذشته که S نام داشت این یکی هم لبه ای مانند گوشه تا خورده مجله دارد اما نازک تر شده است و وزن آن نیز سبکتر 570 گرم است.

این تبلت دارای فرستنده مادون قرمز نیز هست که اجازه می دهد به عنوان کنترل از راه دور نیز استفاده شود. یک ورودی کارت حافظه اس دی هم دارد. نمایشگر از نوع IPS و با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و باطری 10 ساعت قابلیت کارکرد در اختیار شما قرار می دهد.

سونی وعده داده که به زودی آپدیت 4.1 اندروید را برای آن ارایه می کند. یک سری اپلیکیشن های ویژه نیز روی این تبلت وجود دارد که از جمله آنها امکان تعریف حالت میهمان است که در آن صورت می توانید تبلت را دست دوستان تان بدهید و آنها اجازه دسترسی به برخی اپلیکیشن ها را نخواهند داشت.

تبلت اکسپریا S سونی از هفته آینده وارد بازار می شود. با قیمت 400 دلار برای مدل 16 گیگابایتی و 500 دلار برای 32 و 600 برای 64 گیگابایتی.

یک کیبرد شبیه تبلت سرفیس هم برای این تبلت ارایه می شود که 100 دلار قیمت دارد. به همراه یک پایه که پورت اچ دی ام آی را به تبلت اضافه می کند و طراحی متفاوتی دارد.

 






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:15 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
معرفی تبلت 10.1اینچی توسط توشیبا

توشیبا به تازگی یک عضو جدیدی را به خانواده تبلت هایش اضافه نموده که احتمالا قبل از همه به دست طرفداران آن در انگلستان خواهد رسید. این تبلت جدید که AT300SE نامیده می شود، یک گجت اندرویدی با صفحه نمایش 10.1 اینچی است. توشیبا می گوید که این تبلت، محصولی برای عموم کاربران است.

مغز قدرتمند این تبلت از پردازنده تگرا 3 انویدیا شکل گرفته است. ضخامت آن تنها 10.5 میلیمتر بوده و کمتر از 625 گرم وزن دارد. بدنه این تبلت شکلی طرح دار داشته و نقاط پلاستیکی دندانه دندانه پشت آن، باعث بهبود قرار گیری آن در دست و راحتی استفاده خواهند شد.توشیبا وعده می دهد که شارژ باتری این گجت تا 10 ساعت شما را همراهی خواهد کرد. سیستم عامل این تبلت اندروید 4.1 جیلی بیلی است. این دستگاه دسترسی کاملی به گوگل پلی استور داشته و دامنه بزرگی از فرمت های ویدیو، موسیقی و عکس را پشتیبانی می کند. از تجهیزات سخت افزاری این تبلت می توان به پورت میکرو USB و اسلات ورودی کارت حافظه میکرو SD اشاره کرد که تا 64 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند.

این تبلت همچنین به بلوتوث 3.0 و 16 گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات داخلی مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش LCD لمسی-خازنی تبلت توشیبا 1280 در 800 پیکسل است و میزان رم آن یک گیگابایت اعلام شده. وای فای داخلی، جی پی اس، دوربین عقب 3 مگاپیکسلی و دوربین جلو 1.2 مگاپیکسلی لیست سخت افزار این محصول را کامل می کنند. این تبلت قرار است در ماه های باقی مانده از سال 2012 به بازار عرضه گردد






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:14 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
اخبار جدید از iPhone 5S و Samsung Galaxy S4
کارشناسان خبر از ورود احتمالی، غیر منتظره و غیر معمول آیفون 5S‌ داده و این در حالی است که سامسونگ نیز خیالهایی در مورد شوی گلکسی اس فور در نمایشگاه CES 2013 در ژانویه دارد.

استیو شون از دیجی تایمز گفته از ماه دسامبر ساخت آزمایشی آیفون5S شروع خواهد شد.
این داستان اگر صحت پیدا کند، خلاف سنت دیرین اپل برای عرضه دوره ای محصولات خود خواهد بود. این تاریخ به احتمال قریب به یقین اواسط سال آینده میلادی خواهد بود. هر چند این خبر ضربه بزرگی به فروش آیفون 5 که تازگی وارد بازار شده، می زند اما ظاهرا مدیریت اپل مصمم به اجرای آن است.
برخی دیگر نیز (با کمی بی انصافی) می گویند از آیفون 3G بدین سو تغییرات شگرفی در آیفون ندیده ایم و ممکن است آیفون 5S‌ نیز همین ویژگی را داشته باشد.
اما مدل جدید شاید این ویژگی ها را داشته باشد:
پشتیبانی از (NFC(Near Field Communication  استاندارد جدید اتصال شبکه ای ، پردازنده کواد کور 64 بیت A7، اپلیکیشن نقشه به روز شده، آی او اس به روز شده و سازگارتر با انترپرایزها، حافظه بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات، امنیت بالای سخت افزاری، نمایشگر بهتر(5 اینچی OLED)، ارزان تر از مدلهای قبل، آدابتور لایتنینگ و شارژر بی سیم گوشه ای از به روز رسانی آیفون5S خواهد بود.
 
از سوی دیگر رقیب سرسخت اپل، یعنی سامسونگ نیز بیکار ننشسته و این کمپانی نیز در حال راه اندازی پروژه گلکسی فور اس Samsung Galaxy S4 است.
اسمارتفونهایی مانند Droid DNA،  Galaxy Note2 ، LG Optimus VU‌محبوب شده و سازندگان صفحه های نمایشگر این محصولات نیز (ال جی و شارپ و ...) بدنبال این هستند که کیفیت بهتری را عرضه کنند.
نقشه های سامسونگ برای ساخت AMOLED HD‌ با رزولوشن 1920 در 1080 بوده که پیکسل ها را تا استاندارد441ppi ارتقاء دهد.
به حال CES 2013 ‌ که ژانویه برگزاری می شود همه چیز را روشن خواهد کرد و زمان عرضه آیفون5S‌ و گلکسی اس فور نیز معلوم خواهد شد.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:13 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
تبلت ویژه کودکان

مثل اینکه داستان تبلت ها حد و مرزی نمی شناسد و قرار است از کودکان تا مسن ترین افراد را تحت پوشش دنیای وسیع خود قرار دهد. ال جی به تازگی تبلت جدیدی با نام KidsPad را در کره جنوبی رونمایی کرده که ویژه کودکان کم سن و سال طراحی شده است. البته این شرکت هنوز مشخصات فنی این محصول را اعلام نکرده است.

ال جی می گوید مهندسان این شرکت با جدیت به دنبال ساخت یک همدم دیجیتال برای کودکان هستند تا به این وسیله باعث شکوفایی حس کنجکاوی و رشد ذهنی آنها از طریق ابزارهای آموزشی و بازی ها شوند. ال جی همچنین قصد دارد یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هم ویژه این سری تبلت هایش راه اندازی کند.

این فروشگاه تماما از اپلیکیشن ها و بازی های ویژه سنین کودکی تشکیل شده که کودکان با تایید والدین می توانند به خرید و دانلود اپلیکیشن از آن بپردازند. از دیگر مواردی که ال جی در ساخت این تبلت بر آن تاکید دارد، می توان به استفاده از مواد غیرسمی در تولید این تبلت، تنظیم خودکار روشنایی صفحه برای جلوگیری از آسیب به چشم و بدنه بسیار قوی تقویت شده آن برای ایستادگی در برابر بدترین ضربات، اشاره کرد.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 7:11 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

 

سامسونگ جدید ترین لپتاپ 15 اینچی خود از سری 9 را بنام 900X4C راهی بازار کرد.


این لپتاپ تمام ویژگی های یک اولترابوک را از جمله سبکی، نازکی، حافظه اس اس دی و عدم داشتن درایو اپتیک یا سی دی رام را دارد.
این روزهای بسیاری از کاربران حاضرند پول بیشتری برای داشتن یک لپتاپ سبک و پر سرعت بپزدارند و سامسونگ نیز با همین هدف جدید ترین سری 9 را راهی بازار کرده است.
پردازنده نسل سوم اینتل کور بنام ایوی بریج (ivy Bridge) روی آن نصب شده است. آی سون 3517U با 4 مگ کش تا حداکثر 2.6 گیگاهرتز سرعت دارد. باطری طوری جاسازی شده که به راحتی قابل دسترس نیست.یک و نیم سانت ضخامت داشته و 35 سانتی متر در 23 سانتی متر ساخته شده است.
برای لپتاپ 15 اینچی وزن 1.6 کیلوگرمی بسیار عالی است.
صفحه نمایشگر 15 اینچی اچ دی با رزولوشن 1600 در 900 را یدک کشیده و ضد انعکاس است.گرافیک آن اینتل سری 4 هزار بوده و از مموری دستگاه برای اجرا استفاده می کند.
هارد اس اس دی با ظرفیت 256 گیگ داشته و دو رم 4 گیگ DDR3 دارد.چیپست آن اینتل HM75 بوده و اسپیکرها 4 واتی دارد.
دوربین یک مگا پیکسلی داشته و پورتهای VGA ، Micro HDMI، حافظه خوان، بلوتوث چهار و اترنت نیز دارد.

Operation System

spec view Operation System data
Operation System Genuine Windows® 7 Home Premium (64-bit)  

Processor

spec view Processor data
Processor Intel® Core™ i7 Processor 3517U (1.90 GHz, 4 MB L3 Cache)  

Display

spec view Display data
LCD 15.0" SuperBright 400nit HD+ LED Display (1600 x 900), Anti-Reflective  

Design

spec view Design data
Dimension (WxDxH) 356.9 x 237 x 14.9mm (14.0" x 9.3" x 0.58")  
Weight 1.65 Kg (3.63 lbs)  

Graphic

spec view Graphic data
Graphic Processor Intel® HD Graphics 4000  
Graphic Memory Shared with System Memory  

Memory ?

spec view Memory ? data
System Memory 8GB DDR3 System Memory at 1600MHz (4GB x 2)  
Memory Slot 2 x SODIMM(Up to 8GB)  

Storage

spec view Storage data
HDD 256GB Solid-state Drive  

Main Chipset

Intel HM75

spec view Main Chipset data

Multimedia

spec view Multimedia data
Sound HD Audio  
Sound Effect SoundAlive™  
Speaker 4 W Stereo Speaker (2 W x 2)  
Integrated Camera 1.3 megapixel HD Webcam  

Network

spec view Network data
Wired Ethernet LAN 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN (Dongle Bundle)  
Wireless LAN Intel® Centrino® Advanced-N 6235, 2x2 802.11 abg/n (up to 300Mbps), WiDi Support  
Bluetooth Bluetooth V4.0  

I/O Port

spec view I/O Port data
VGA Yes (Adapter Option)  
HDMI Micro HDMI  
Headphone Out Headphone-out/Mic Combo  
Internal MIC Yes  
USB (Sleep-and-Charge)
2 USB 3.0, 1 USB 2.0
 
Multi Card Slot 4-in-1 (SD, SDHC, SDXC, MMC)  
DC-In (Power Port) Yes  

Input Device

spec view Input Device data
Keyboard 86/87 Key  
Touch Pad, Touch Screen Touch Pad (Scroll Scope, Flat Type, Gesture UI)  

Security

spec view Security data
Virus Norton Internet Security (60-day Trial)*  
Recovery Solution Samsung Recovery Solution  

Power Consumption

spec view Power Consumption data
AC Adapter 40 Watt  
Standard Battery 8 Cell (62Wh)  

Software

spec view Software data
Installed S/W Samsung Support Center
WildTangent Game Console
Windows Live
Easy File share
Cyberlink Youcam
Easy Migration
Easy Settings
Software Launcher
Easy Support Center
Fast Browsing
 

 






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 5:21 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

 

لپ تاپ Apple MacBookPro MC700

CPU:  core i5 2.53 GHz 3MB   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 320 GB
VGA:  Intel  X3100 /128 MB Display:  13.3"1280 * 800,   LED

قیمت لپ تاپ: 3,700,000  تومان

لپ تاپ Dell Inspiron 5110 Inspiron 5110

CPU:  core i5 2nd gen-2450M (2.50 GHz up to 3.10 GHz)   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 500 GB
VGA:  nVidia  GF 525M /1 GB Display:  15.6"1366 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 1,750,000  تومان

لپ تاپ Toshiba satellite C660-M203

CPU:  Core i3 370M 2.40 GHz 3MBcache   RAM:  2 GB  DDR 3  HDD: 320 GB SATA
VGA:  Intel  Intel® Graphics Media Accelerator HD /128 MB Display:  15.6"1366 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 1,400,000  تومان

لپ تاپ Apple MacBookPro MD322

CPU:  core i7 2.4-->2.93 GHz 8MB   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 750 GB
VGA:  ATI  RADEON 6770 /1 GB Display:  15.4"1280 * 800,   LED

قیمت لپ تاپ: 5,200,000  تومان

لپ تاپ HP Probook 4530s Notebook PC

CPU:  core i5 2430M (2.40 GHz, 3 MB L3 cache)   RAM:  4 GB SDRAM  DDR 3  HDD: 750GB SATA II
VGA:  AMD Radeon  HD 6490M (1 GB dedicated GDDR5 video memory) /1 GB Display:  15.6"1366 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 1,950,000  تومان

لپ تاپ Sony SVE14 11MFX/B-W-P

CPU:  core i5 2.5 --> 3.1 GHz 3MB   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 500 GB
VGA:  ATI  6630 /1 GB Display:  14.1"1366 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 2,950,000  تومان

لپ تاپ Dell inspiron 5520 inspiron 5520

CPU:  core i5 3rd gen-3210M processor (3M Cache, up to 3.1 GHz)   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 500 GB
VGA:  AMD  AMD Radeon™ HD 7670M DDR3 /1 GB Display:  15.6"1280 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 1,790,000  تومان

لپ تاپ Acer Aspire V3

CPU:  core i5 2.5 --> 3.1 GHz 3MB   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 750 GB
VGA:  nVidia  GF 630 /2 GB Display:  15.6"1280 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 2,000,000  تومان

لپ تاپ SAMSUNG NP-300E4Z NP-300E4Z

CPU:  Celeron 2.2 GHz   RAM:  2 GB  DDR 3  HDD: 320 GB
VGA:  ATI  6470 /- Display:  14.1"1280 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 1,350,000  تومان

لپ تاپ Acer Aspire V5

CPU:  core i5 2.6--> 3.1 GHz 3MB   RAM:  4 GB  DDR 3  HDD: 500 GB
VGA:  nVidia  GT 620 M /1 GB Display:  15.6"1366 * 768,   LED

قیمت لپ تاپ: 2,100,000  تومان





تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 5:10 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()

تصویر لو رفته جدیدی از نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که در فصل سوم سال آینده میلادی باید منتظر پردازشگری با نام Xeon E5-2600 V2 بر مبنای معماری Ivy Bridge-EP باشیم. پردازشگری که دارای 10 هسته است و روی مادربوردهای LGA 2011 socket کار می کند. سی پی یو جدید مصرف انرژی بسیار کمتری هم دارد و با 10 هسته فیزیکی می تواند تا 20 thread را اجرا کند. هر کدام از هسته های این پردازشگر به 256KB کش L2 دسترسی دارند و کل چیپ دارای 30 مگابایت کش L3 نیز هست. این پردازشگر از رم های DDR3 تا سرعت 1866MHz هم پشتیبانی می کند. البته محصول جدید در واقع از نظر توانایی در انتهای مسیر سال آینده اینتل قرار ندارد. سال آینده باید منتظر پردازشگرهای 12 هسته ای اینتل هم باشید که می توانند تا 24 thread همزمان را اجرا کنند؛ پردازشگرهایی با معماری 22 نانومتری و طراحی ترانزیستورهای سه بعدی. البته آنها را بیشتر در کامپیوترهای سرور خواهیم دید و شاید کمتر کسی بخواهد چنین چیزی را روی کامپیوتر شخصی اش داشته باشد.

 






تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 5:5 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
هشدار


فناوری - دانشمندان هشدار دادند استفاده طولانی و مداوم از رایانه های قابل حمل موسوم به "لپ تاپ" قدرت باروری مردان را کاهش می دهد.
به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه لویولا می گویند: اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردان جوان، پدر شدن خیلی دور از ذهن باشد اما الگوهای رفتاری شان در دوران جوانی و نوجوانی ممکن است روی توانایی آنها برای پدر شدن در سالهای آتی زندگی تاثیر بگذارد.
پژوهشگران در این تحقیق دریافته‌اند؛ استفاده زیاد از لپ تاپ از جمله فاکتورهایی است که باعث ضعف قدرت بارورسازی در مردان می‌شود.
یک متخصص نظام بهداشتی دانشگاه لویولا در مطالعات خود دریافته است که استفاده زیاد از لپ تاپ به قدرت بارورسازی مردان آسیب می‌رساند.
دکتر سوزان کاویک پزشک و رییس بخش غدد درون ریزشناسی تولیدمثلی در دانشگاه و استادیار دپارتمان مامایی و پزشکی دانشگاه لویولا در این باره گفت: امروزه استفاده از لپ تاپ در بین مردان جوان بسیار متداول شده است و این وسیله به عنوان جدیدترین فناوری، طرفداران بسیاری در بین مردان دارد، اما تحقیقات نشان می‌دهد حرارت ناشی از لپ تاپها می‌تواند به تولید و رشد اسپرم (سلولهای جنسی مردانه) آسیب وارد کند و در نتیجه توان بارورسازی آنها از بین خواهد رفت.
دکتر کاویک به همین دلیل پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از این تاثیر منفی، مردها باید لپ تاپ‌ها را روی میز قرار دهند و در عین حال از ابزار حفاظتی استفاده کنند.





تاریخ : پنج شنبه 91/9/9 | 4:12 عصر | نویسنده : mohammad javad behzadpoor | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.